Discover Alanya in Turkije

Om 09:00 stond onze tourbus inclusief chauffeur en reisbegeleider voor ons klaar bij de ingang van ons resort Club Nena. De activiteiten worden georganiseerd door Sunweb. Alles wordt perfect voor je geregeld. Voor deze activiteit betaalden we € 47,-. Vanuit hier startte ons nieuwe avontuur.

Nadat we nog bij 2 hotels gestopt waren om andere gasten op te pikken vervolgden we onze weg richting Alanya. De eerste stop was bij ‘Alanya Kalesi‘. De restanten van een kasteel. Tijdens de rit informeerde de reisbegeleider ons over de cultuur en de geschiedenis van Alanya. (Net op het moment dat hij vertelde dat het fotograferen van een kameel duurder is als de kameel zelf, maakte ik een foto van een kameel. oeps! Niemand gezien, haha.) Het kasteel ligt hoog in de bergen en heeft een prachtig uitzicht over Alanya. We kregen ongeveer 40 minuten om vrij rond te lopen. Hier hebben we een paar mooie foto’s kunnen maken. Dit uitzicht is toch gewoonweg fantastisch?

40 minuten later zaten we weer in de bus richting de Dim grot. De reisbegeleider waarschuwde ons ervoor dat er veel hoge trappen waren. Voor ouderen en mensen die slecht ter been zijn is het geen aanrader. En dat was waar. Wij waren al volledig uitgeput van het traplopen, haha. Anyway, het was wel heel mooi om deze grot eens van binnen gezien te hebben. We hebben onze inspanning beloond met een lekker ijsje!

De volgende activiteit op de planning was lunchen bij de ‘Dim Cayi’ rivier. De lunch zat bij de prijs van de excursie inbegrepen. We moesten wel zelf ons drankje betalen. De lunch zelf was in buffetvorm en we mochten kiezen uit 2 kipspiezen of 1 forel. Daarnaast kon je kiezen uit veel verschillende soorten salades. Het restaurant zelf had erg leuke zitplekken. We zaten bovenop een plateau midden op de rivier en om ons heen zag je dus ook gewoon mensen die aan het zwemmen waren. Erg leuk!

Na de lunch gingen we richting het centrum van Alanya waar we vrij mochten rondlopen om te shoppen. Daar kregen we 1,5 uur de tijd voor. Omdat de winkels allemaal erg op elkaar lijken, zijn we een beetje in de buurt van de opstapplaats van de bus gebleven. We waren anders bang dat we de weg niet meer zouden vinden, haha. Na 20 minuten rondlopen hadden we het wel gezien. De verkopers probeerden je bij elke winkel naar binnen te trekken. Onder het mom van ‘I’ll make good price for you’! Jaja, dat kennen we wel! 😉 We hebben wel parfum gekocht. Zes flesjes voor € 100,-. Twee jaar geleden had ik in Bodrum al eens parfum gekocht en dit was erg goed bevallen. De geur is identiek aan de echte parfum, dus ik vind het geen miskoop. Als ze hier ergens goed in zijn, dan is het wel in het namaken van merkproducten.

Daarna was het tijd voor de laatste activiteit van de dag. Een boottocht met de ‘Sea Angel’. De tocht duurde een uur en de bemanning zorgde voor het nodige entertainment. Dit was echt heel mooi en leuk om te doen. Je vaart langs een piratengrot en langs de ‘love-cave’. Ėén van de crewleden is van de boot afgesprongen en de love-cave ingeklommen. Vervolgens is hij er aan de andere kant van de grot weer uitgekomen. Daar gaf hij nog een prachtige duikshow weg, die we op film gezet hebben.

Vervolgens ‘danste’ de crew nog even op ‘My Heart Will Go On’ van ‘Celine Dion’. Dit was wel grappig om te zien, aangezien dit natuurlijk alles behalve serieus was. Van deze shows hebben we filmpjes gemaakt.

Binnenkort zal ik meer filmpjes van de vakantie op mijn YouTube kanaal posten!

Zo, dat was het dagje Alanya. Als je in de buurt op vakantie bent, raad ik je zeker aan om deze stad te bezoeken. En eigenlijk moet je dan ook gewoon reserveren via Sunweb en logeren bij ‘Club Nena’. Alles is gewoon perfect geregeld! En oh ja, vergeet ook niet om je visum op tijd te regelen. Als je dit op het vliegveld doet, heb je kans dat je enorm lang in de rij staat. Ik heb mijn visum bij Turkije visum besteld. Ideaal! Je krijgt ze direct per mail en zo ben je ervan verzekerd dat je nergens vertraging oploopt!

Zijn jullie al eens in Alanya geweest?

10 Reacties

1. 14/06/2015 / 07:12

Wat ziet het er tof uit zeg, echt onwijs mooi! Fijn ook dat het zulk lekker weer was, heerlijk 🙂

14/06/2015 / 13:59

We hebben de hele week volle bak zon gehad, dus dat was echt top! Helaas is er een tijd van komen en gaan, dus we wachten nu op de transfer naar het vliegveld! 🙁

2. 13/06/2015 / 19:55

ah super gaaf! en die boot ziet er mooi uit! <3 ik ben er nog nooit geweest! 😀

14/06/2015 / 14:00

Dank je wel! Zeker de moeite waard om dit hotel te bezoeken!

3. 13/06/2015 / 09:48

Ik ben er nog nooit geweest maar de foto’s zijn alvast heel erg mooi! En wat een leuk filmpje, zou ik nooit durven of kunnen, maar heel leuk om te zien

13/06/2015 / 18:04

Dank je wel, Naomi! Wellicht een idee voor een volgende vakantie? 😉

4. 10/06/2015 / 19:18

Leuke blogs hoor! Erg prettig om te lezen!
    En ja, toen wij 3 jaar geleden in Side waren. Apart Sunflower, zeker de moeite waard om daar eens hapje te eten! zijn we met de bus op eigen gelegenheid naar Alanya geweest. 45 minuten vol gehouden, vind het niets aan. Rook erg naar uitlaatgassen, veel hoogbouw en geen charme en gezelligheid wat je van andere steden kent. Wij gaan veel liever naar Regio Bodrum.

10/06/2015 / 20:01

We hebben niet veel van de stad zelf gezien, alleen wat winkeltjes. 2 jaar terug ben ik ook in Bodrum geweest! Was ook helemaal fantastisch. Toen waren we in Vera Club. Ook een prachtig resort met privestrand!